Kalamullah

Kalamullah

Sunday, March 14, 2010

Sakit.




Sukar.
Perih.
Jerih.

Terkilan.
Terjelus.
Kecewa.

Apakah memang aku tidak layak?
Tidak berhak tok berjuang?

Aku cuba.
Aku paksa.

Tapi akhirnya
Aku seakan mati.
Mati dalam peperangan diri
Yang terkumat kamit meyakinkan hati.

Apa yang kau minta sebenarnya?
Apa yang kau mahu sebenarnya?
Adakah kau minta aku membelah dada dan menikam kau sepuasnya?

Sudah terlalu lama kau disana.
Dengan mulutmu memuncung menghasut durjana
Sudah kering air mata
menyesali hasutan yang kau bina.

Jangan sampai satu masa
Aku tak endahkan langsung apa yang kau kata
Bertambah menyepilah kau seorang dalam gelita.
Wahai hati, kepada engkaulah aku sedang berkata!
Jangan kau tutup telinga,
Jangan sampai aku cantas nyawamu!


-Yang terkapai-kapai mencari punca-

No comments:

Post a Comment