Kalamullah

Kalamullah

Wednesday, January 11, 2012

Rindu



Astaghfirullah Al Adzim.

Oh Tuhan
Aku meletakkan dahiku di atas tanah ini
Di atas tanah yang mana aku Kau ciptakan darinya
Dalam penuh kehinaan, dari air yang rendah

Oh Tuhan
Aku merayu dengan sepenuh rayuan
Aku meronta dalam penuh penyesalan
Bukalah hatiku. Bersihkanlah kotoran yang menempel padanya
Moga aku dapat kembali merasai manisnya jiwa hamba

Oh Tuhan
Rindu.... Aku benar-benar merindui
Saat dan waktunya
Aku terasa dekat denganMu

Oh Tuhan....
Aku semakin resah
Semakin gundah dan semakin tidak terurus
Kerana dalam hatiku, ada sesuatu yang hilang-Cinta padaMu

Oh Tuhan....!!
Aku merayu
Janganlah ini tandanya Kau palingkan aku dari redhaMu
Hinggakan dalam hatiku, sangat sedikit mengingatiMu

Ya Allah...!!!
Rintihan ini benar-benar hina
Dari jiwa yang penuh noda dan dosa
Entah bagaimana ingin aku persembahkan diriku padaMu

Ya Ghafur..!
Aku akui...
Aku malu andai alpa dan aibku terbuka
Tapi entah kenapa, aku teruskan juga dengan dosa tatkala Kau melihatku...

Ya Hakeem Ya Wahhab
Aku pinta
Moga rindu ku Kau ubati
Dengan kembalinya roh hamba, yang sepenuhnya mencintaiMu

Ya Allah...!!!
Buangkanlah segala dunia yang tinggal didalam hatiku..!!
Didiklah jiwaku akan cintaMu yang hakiki
Aku tidak punya apa-apa selainMu ya Allah.....


Rindu Seorang Hamba

No comments:

Post a Comment