Kalamullah

Kalamullah

Wednesday, December 12, 2012

Dosa kelmarin



kelmarin
Aku terjun ke lembah dosa
buat kesekian kalinya

selumbar lama
menusuk pedih dalam jiwa
rasa kesal..... rasa kecewa....
apakah iman yg cuba dibina, akhirnya tewas lg dengan dunia?

Allah...

Rapuh benar hati ini
Tapi masih bermimpi untuk memikul kerja-kerja yg mulia
Oh, betapa hinanya aku ini..!!!

Apabila hati itu lantas kotor
hitam dipenuhi noda
Maka seluruh tubuh pun menjadi pembuat maksiat
Mulut yg terlampau lancang dalam berbicara
mata yg terkedip-kedip mengumpul dosa
tangan yg pantas melukakan jiwa manusia

Mengapa Ya Rabb...!!
Mengapa aku terlampau cenderung dgn dosa dan maksiat...
Apakah kerana imanku terlampau lemah?
atau nafsuku yg terlampau tinggi?
atau... mgkin kah Engkau tidak pernah meredhai keberadaanku disini?

Allah....

Dosa kelmarin.
Mengingatkan aku tentang rasa malu
Malu pada Tuhan
Betapa angkuhnya aku, konon tiada manusia yg tahu
Walhal... Tidak ada apa-apa yg terlepas daripada pengetahuanNya

Moga dosa kelmarin
Menjadi satu titik dalam hidupku
Yang bisa jadi pengingat
Berwaspadalah dgn syaitan

Moga ia kekal pada hari kelmarin
Tidak pula pada hari yang mendatang

Aku menutup mataku
Dengan linangan air mata
Moga Kau ampunkan dosaku
Walau ku tahu, air mata ini tidak cukup membersihkan hitam dan kotornya hatiku

Allah...

Wallahua'lam

Mohd Aqmin
London





No comments:

Post a Comment