Kalamullah

Kalamullah

Saturday, May 15, 2010

Ini untuk Aku


Berlalu sudah tirai-tirai manik yang menyelingkup ruang pentas.
Semua mata berperosokan melihat.
Ya, pentas sudah terbuka.
Kini giliran aku.

Aku pernah seketika dikerumuni semangat
Diusung kudrat, padu hentakanku.
tapi itu waktu dulu
Waktu tirai masih terkatup susup

Ah, tepukan sudah bergemuruh
Semua mata meliar mencari keajaiban
Yang kononnya bakal dipertonton
Wahai yang disana, sudahkah kamu bersedia?
jerit suara dalam diri, seolah memberi misi.

Mana mungkin jawabku tidak
jasadku sudah terpampang, juri sudah mula menulis
Hasrat dan cita-cita juga tidak pernah aku lupa
Cuma jiwa, belum tentu bergema.

Ya, aku tidak mungkin boleh menolak
Ini peluang untukku
Walaupun ia bukan yang aku harapkan
Tapi aku percaya inilah untuk Aku.

No comments:

Post a Comment