Kalamullah

Kalamullah

Wednesday, January 23, 2013

Hanya Engkau Tahu...



Angkuh benar jiwa ini
sepotong ayat dihafal, segunung ego yg terbina
keras, kotor, malah makin sukar menerima apa²

apakah, dgn semakin lamanya masa, kau semakin tidak perlu bersyukur?
YOU CAN NEVER EVER PAY HIM
tidak akan pernah....
maka mengapa begitu pantas kau mencemuh rasa sombong?
bagaimana engkau boleh memilih jalan untuk menjadi begitu ingkar..

begitu buta
pekak
dengan akhlak yg sedemikian hodoh...

apakah hati ini sudah terlalu kotor?
ditambah dengan dosa-dosa yg tidak pernah putus...
Ya, dosa yang itu. yang aku lakukan saban hari

lalu dalam solatku aku tanpa malu memuji-muji tuhanku.. walhal dibelakangNya, AKU lah si keparat tak kenal budi.

lalu dalam doa-doaku kau meminta dan meminta disucikan segala dosa.. walhal di masa² lain, aku seolah pemuja berhala

Inikah kualiti yg ingin dipaparkan kepada Allahu Rabbi?

Inikah persembahan yg aku harapkan dapat membawaku ke syurga Jannatul Firdaus..?

Bukalah mata....

apalah guna kuantiti amalmu..
andai hubungan dgn Rabb begitu rapuh..
andai dosa kendiri makin menimbun..


Apa persamaannya, untuk orang yg makin tidak merasai al-quran?
makin tidak mencintai Allah?
mungkin fisiknya cergas, tp jiwanya lompong?
apa kesudahan orang² seperti ini..?

Ya Rabb.... suluhkanlah aku jalan pulang...
jalan yg mana aku kan bisa merasai kepuasan..
redha dan diredhai..

aku keliru.. apa punca semua ini..
aku gelisah.. kemana hilangnya rindu itu..

Moga Kau tak palingkan hati ini
jauh daripada mencintaiMu..

Wallahua'lam

Mohd Aqmin
London






No comments:

Post a Comment